FANDOM

Zamorak GodSword Rediger

Den Zamorak godsword er en av de Godswords som ble kjempet om i Guds Wars. Den er skapt ved å legge til Zamorak hjaltet til en ferdig Godsword blad.

Som alle Godswords, krever det 75 angrep kan bruke. Den har en spesiell angrep heter Ice Cleave, som fryse motstanderen i 20 sekunder, ligner Ice Barrage, og synes å øke nøyaktigheten. Dette tapper spesielle angrepet bar med 60%, hindrer påfølgende bruker. Det er det eneste melee våpen som har en "Frys"-effekt, noe som gjør det nyttig for spillere som ikke trener Magic eller ikke har høy nok Magic nivå for å kaste alle avanserte is magi.

Dette våpenet er veldig populært i Castle Wars, hovedsakelig for sin evne til å fryse flagge holders seg Dragonhide rustning eller Armadyl rustning (for å redusere nøyaktigheten av staver kastet av gamle Magicks brukere) fordi de panserplater er ikke veldig effektivt mot melee-baserte Godsword.

Det er også en veldig populær metode i Guds Wars Dungeon når kampen Commander Zilyana.

Av alle Godsword typer, er Zamorak godsword de sjeldneste. På grunn til å ha minst etterspørselen, er Zamorak godsword nest billigste Godsword i spillet etter Bandos godsword. Den viktigste grunnen til at Bandos godsword er billigere enn den Zamorak godsword er fordi det er større tilgang på Bandos hilts i spillet.

Til tross for sitt ry som den «verste» Godsword, den har noen fordeler som ofte blir oversett.

Sin spesielle angrep kan fryse en mage på plass for å hindre farcasting, forlater Mage forsvarsløse. Som alle "fryse" effektene, det spesielle angrepet avbrudd kamp, noe som tvang offeret til å klikke "Attack" for å fortsette kampene. Dette gir ofte wielder et øyeblikk til å påføre skade uten å bli angrepet tilbake hvis offeret ikke er klar over denne effekten. En taktikk som en Zamorak godsword wielder kan bruke er å stå under motstanderen etter bruk av spesielle angrep. Dette forhindrer motangrep. Det wielder kan gå ut igjen å angripe, og deretter trekke seg tilbake under motstanderen. Mens wielder fortsatt kan slå tilbake, og med raske våpen som pisker vil ikke få noen flere treff enn Godsword brukeren, midlertidig fjerne Ulempen med våpen i langsom fart, og gjør det på en måte det "raskeste" Godsword for varigheten av spesielle angrep. Den Zamorak Godsword er nyttig for å komme bort fra fiender hvis du må. (Som i PvP situasjoner) I motsetning til de andre Godswords har Zamorak versjonen alltid et effektivt angrep hvis det treff. Hvis den treffer en 10 (eller noen ganger til og med en 0) i fryse effekten har sin fulle lengde, mens den andre versjoner ville ha nesten ingen effekt i det hele tatt.

Unike til Zamorak Godsword er at mens de andre Godswords har en mørk fargetone nær hjaltet og tuppen av sverdet, mangler Zamorak Godsword denne tint, var en full lys sølvfarge fra basen til spissen.
Zamorak Godsword

En spiller som har Zgs

Tilfeldig wiki