FANDOM

Waterfiends finnes i Ancient Cavern og i Chaos Tunnels. For å nå de i Ancient Cavern må du først gjøre ferdig en del av Barbarian Training (merk at du ikke må gjøre ferdig alt). De angriper med både magic og ranged, som begge kan ta opp til 11 Hitpoints.

Waterfiends dropper masse charms og spesielt Crimson charms. Sjansen for å få en Crimson charm er grovt sett hele 85%, noe som gjør at den er veldig populær for spillere som vil trene Summoning

De er immun mot poison, er veldig sterke mot slashing og piercing attacks, men er svak mot crush attacks.

Når man skal drepe Waterfiends er det anbefalt å bruke armour som har høy Magic defence som Karil's eller Black Dragonhide. Protect from Ranged er også anbefalt å bruke. Man bør bruke våpen som har høy Crush stats som Godswords, Zamorakian Spear, Saradomin Sword, Verac's Flail eller Barrelchest Anchor. Saradomin Sword er anbefalt siden det har høy crush bonus og er like rask som Abyssal Whip. Det kan også være lurt å ta med en Tinderbox og logs siden Waterfiends dropper mye rå fisk som lobster og shark. Spillere som er 68 i Summoning kan ta med en Bunyip på grunn av dens special ability til å få Hitpoints fra rå fisk pluss at den gir deg 2 Hitpoints hvert 15. sekund. Spillere som har 88 Summoning kan ta med en Unicorn Stallion siden dens special ability kan heale deg for et visst antall hitpoints.

Beliggenhet Rediger

Drops Rediger

Alltid:

Runes:

Seeds

Våpen og rustning

Annet

Charms