FANDOM

Runecrafting (ofte forkortet til RC eller RCing) er en free-to-play skill som tillater spillerne å lage runes ved Runecrafting altere til bruk for å caste spells i Magic. Skillen ble lansert på RuneScape 29. mars 2004.

Runecrafting er en tidskonsumerende skill, men det kan være veldig lønnsomt. Experience blir delt ut når man lager runer enten fra Rune essence eller Pure essence. Det lønner seg helt klart å mine sin egen essence, men i høyere level kan man tjene godt også ved å kjøpe den på f. eks Grand Exchange. For å kunne bruke dette skillet må du gjøre ferdig questet Rune Mysteries.

HistorieRediger

Når mennesket kom til Gielinor lagde Guthix de første runestenene med hjelp av Stone of Jas, mest sannsynlig opprettet av the Elder Gods. Disse runestenene første til at mennesket og andre lignende raser begynte å praktisere Magic.

EssenceRediger

For å lage runer trenger man blanke runestener som kalles essence. Det finnes to ulike typer: Rune essence og Pure essence. Disse blir ofte omkalt som "Pure ess," "Rune ess," eller "ess" for begge to.

Rune essenceRediger

Pure essenceRediger

Å skaffe essenceRediger

Runespan essenceRediger

AltereRediger

Mysteriske ruinerRediger

Å gå inn i altereRediger

TalismanerRediger

Alternes belligenhetRediger

Mind: Rett til høyre for Goblin Village. Air: Sør-Vest for Varrock vest bank. Water: Lumbridge Swamps Fire: Nord for Al-Kharid (like ved Duel Arena) Body: Vest for Barbarian Village Cosmic: Zanaris (kun members) Chaos: Wilderness (kun members) Nature: Karamja Jungle (kun members) Law: Nordlige delen av Entrana (kun members)

AbyssRediger

Mange pay-to-play spillere bruker denne skillen og trener runecrafting i Abyss. En raskere metode for Runecrafting enn ved Abyss er ved at du teleporterer deg til Karamja med din Spirit Graahk og løper derfra til Nature alteret.

Man kan skaffe seg Runecrafting Gloves i Fist of Guthix minigame, man kan ikke kjøpe dem i Grand Exchange. Runecrafting er en av de mest brukte skillene til å trene og tjene penger på samme tiden, f.eks du kjøper pure essence for 150 gp og selger nature/death/blood rune for 300 gp.

Å lage runerRediger

Se ogsåRediger

Tilfeldig wiki