FANDOM

Rune essens, ofte kalt Rune ess er en råvare som kan utformede bare inn Air, Mind, Water, Earth, Fire og Body runer gjennom Runecrafting skill

Historie Rediger

Gratis spillere kan gruven Rune essensen i Rune essensen mine, ulåst etter Rune Mysteries Quest. For å nå disse gruvene, spillerne må bli teleportert av en av få NPCer. Medlemmer vil også mine Rune essensen her før de når nivå 30 Mining når de vil automatisk gruven Pure essensen på medlem verdener. Gruvedrift fra en av steinene som har et ubegrenset tilførsel av kjernen gir 5 Mining erfaring(experience)per essens.

I tillegg medlemmer som har fullført Lunar Diplomacy får tilgang til en gruve i den nordre delen av Lunar Isle som inneholder en Rune essensen rock. Siden dette nettstedet er langt fra en bank, anbefales det at de kastet Moonclan Teleport fra Lunar Spellbook å komme rett i nærheten av banken på Lunar Isle.

På Free-to-play world, en rekke Rune essens er gitt til hver spiller gjennom The Great Orb Project minispill avhengig av hver runde's score. Gratis spillere kan også kjøpe Rune essens som en belønning fra minispill til en kostnad på 1 Runecrafting Guild Token per Rune essens.

Mining ess

En spiller miner Rune essence

Rune essensen kan også fås som et monster dråpe. Notably, Minotaurs, Catablepons og Ankous slipp Rune essensen på ikke-medlem verdener. De kan alle bli funnet i Stronghold of Security. Medlemmer kan få Rune essensen fra dråpe av Rock hummer og Zamorak håndverkere.

For å motvirke en Real world trading metoden, introduserte Jagex en Rune Essence justering oppdatert 20. april 2006. I så ble Rune essensen delt i to elementer: Rune essensen og Pure essens (med automatisk konvertering fra Rune til Pure essensen for medlemmer). Tidligere kunne Rune essensen brukes til å lage alle runene. Men siden oppdateringen, runene den eneste craftable av medlemmer kreves Pure essens, som bare kunne utvinnes på medlem verdener. Rune essensen kan fortsatt brukes til å lage de første seks grunnleggende runer.

Dette tiltaket var å forsøke å stoppe macroers fra å lage et stort overskudd av Rune essens. Etter oppdateringen, Rune essensen minelagt uten medlemskap ville være unyttig, siden flertallet av kjøperne ville trenge Pure essensen i stedet for å runecraft høyt nivå runer. Dette førte til at etterspørselen og prisen på Rune essens å falle betydelig.

Det er høyst omdiskutert hvorvidt dette målet ble nådd, spesielt siden de fleste av makroer nettopp byttet til gruvedrift ren essensen i stedet (muligens ved hjelp av stjålne kredittkort), til tross for ønsket medlemskap og nivå 30 Mining.

Det er også devaluert en god inntektskilde for mange ikke-medlemsland spillere, spillere som kunne tidligere blitt medlemmer med god tilgang på brukbare Rune essens allerede banked.

Siden ubalansert handel oppdateringen ble gitt ut, foreslo mange spillere sammenslåing tilbake begge essensen typer, så var det ikke flere boter til mine Rune essensen

Tilfeldig wiki