FANDOM

Ranged er en ikke-member skill som brukes i Combat, og er en skill som brukes til å kunne drepe motstanderen over lengere avstander med prosjektiler. Den blir brukt med en bue, laget av forskjellige treslag, som der igjen lages med Fletching skillen. Man trenger også piler for å skyte med i forskjellige metall slag.Også laget med Fletching skillen. Ranged er også veldig svakt mot Melee, men er effektivt mot Magic.

Hvordan bruke Ranged Rediger

NB! Merk at for stor avstand fra deg og motstanderen vil føre til at du går mot motstanderen til den er innen rekkevidde.

For å starte trenger du en bue. For nybegynnere i level 1 anbefales det at du bruker Standard Bow, eller Crossbow. Du må også ha piler, lagd med fletching skillen. Det anbefales for level 1 at man bruker Bronze Arrow, (Til Standard Bow) eller Bronze Bolt. (Til Crossbow) Nå kan du starte med å angripe motstanderen fra avstand, men husk at for stor avstand ikke vil virke. Hvis motstanderen er et monster blir den å gå mot deg, hvis ingenting er i veien.

Sling er et billigere våpen å bruke enn Standar bow og Crossbow.

Standar bow med bronze arrows og Attack style 'rapid' anbefales.

Ranged for members Rediger

Ranged hos members er mer komplisert, og med flere fordeler. Man kan bl.a kaste kniver, økser i forskjellige metall slag. De kan også lage sine egne piler og buer selv, med Fletching skillen. De vil også få tilgang til Ranging Guild, hvor bare de med over 40 ranged kan være.

Se også: Fletching

Skills
Free-skills Attack.gifStrength.gifDefence.gifRanged.gifPrayer.gifMagic.gifRunecrafting.gifHitpoints.gifCrafting.gifMining.gifSmithing.gifFishing.gifCooking.gifFiremaking.gifWoodcutting.gif

21px-Dungeoneering-icon.png

Member-skills Agility.gifHerblore.gifThieving.gifFletching.gifSlayer.gifFarming.gifConstruction.gifHunter.gifSummoning.gif

Divination-icon.png

Tilfeldig wiki