FANDOM

Quest Rediger

Quest er oppdrag som du får av forkjellige npcer, og kan bli fullført for belønninger som items, skills og experience og quest points. Quester er også en fin måte å oppdage RuneScape verdenen på, siden mange gjør at du må dra til forskjellige steder. De er merket med en blå stjerne eller kompassrose. Questicon

Spillere som er F2P har mye færre quester enn Members. Ikke-members har tilsammen 18 quester, mens Members har 149 (som av 14. mars 2009) .

Questlisten på grensesnittet på skjermen har hele listen av quester og kodefarget:

  • Rød - ikke begynt
  • Gul - har begynt
  • Grønn - har fullført

Spillere som har maksimalt med quest points har mulighet til å ha på seg questkappen, en Cape of Accomplishment (kappe av oppnåelse). Men, hvis det slippes ut en ny quest, blir kappen og hetten automatisk tatt av deg, og du har da ikke mulighet til å ta den på deg igjen helt til du har oppnådd maksimalt med quest points på nytt, og den blir da sendt til banken hvis inventaret ditt er fullt. Hvis også banken din er full, vil Wise Old Man ta vare på den for deg, helt gratis.

men det kommer flere quests nå er det sirka 303 quest points så det blir mer og mer.

Quest Points Rediger

Hver gang du gjør ferdig et quest får du quest point's, quest point's trenger du til å gjøre spesefikke quest's å komme inn steder. Quest Point's gjør desuten at du kan gi å få mer hvert 15 minutt, fks. Hvis du ikke har noen quest points kan du motta 5000 gp i item's eller gold uten å gi noe tilbake. Og motsatt at du kan bare gi 5000 også, du kan fks. si at noen prøver å gir deg 7000 gold, du har 1 quest point som man har etter trening's øya ( Tutorial Island ) så kan du bare få 5000, men hvis du gir noe som er verdt 2000 så blir mengden han/henne gir til deg uten å få noe igjen mindre.

Quest listRediger

KlassifikasjonRediger

Jagexs Klassifikasjon
Novice Nybegynner
Intermediate Middels
Experienced Erfaren
Master Mester
Grandmaster Stormester

Free-to-Play QuestsRediger

Dragon slayer

En spiller som kjemper mot det vanskeligste mosteret i F2P, Elvarg, i Dragon Slayer.

Members QuestsRediger

Quest point capeRediger

Runescape controls emotes skillcape questpoints

En spiller som viser skill cape emoten fra quest point cape.

Quest point cape kan kjøpes av Wise old man når du har gjort alle questene for 99000gp.

Hvis banken din er full, kan Wise old man ta vare på kappen for deg når du vil.