FANDOM

Ardougue (sagt: Arr-Doyle) også kalt Ardy Ardougue er en av de største byene i hele runescape og ligger i sentrum av Kandarin.Ardougue er delt opp i West Ardougue og east Ardougue, East ardougue er den rikeste siden av ardougue siden West ardougue er rammet av "The plague" som er en del av den hittil lengste quest story linjen i hele runescape.Ardougue ble først splittet i 2 da den opprinnelige kongen døde og begge hans sønner ville ha kongeriket, Kong Tyras fikk West Ardougue mens Kong Lathas fikk East ardougue. Kong Tyras ble derimot ikk veldig interesert i kongedømme fordi han fant "the underground pass" som førte til et nytt land han ønsket å utforske, da han kom tilbake for å rekrutere nye krigere derimot førte han tylsynelatende med seg "the plague" som førte til at hele byen hatet han og at mourners ble satt inn for å kontrolere "the plague". området Ardougue er bygget på ble stjålet av Mahjarraten Hazeel.

East ArdougueRediger

East Ardougue har et stort marked som er populært blant både lavt level tyver og høyt levelet fordi det har noe for alle blant annet stalls,herous og guards.

Tilfeldig wiki